Vuoden matkailualumnit valittu
16.6.2016

Vuoden matkailualumnit valittu

Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti (MTI) on valinnut toista kertaa vuoden lappilaiset matkailualumnit. Vuoden 2016 matkailualumniksi valittiin sekä ammattikorkeakoulusta valmistunut restonomi Lotta Lonka että yliopistosta valmistunut maisteri Saila Saraniemi. Valinnan kriteerinä on monipuolinen yhteistyö MTI:n kanssa.

Alumni on oppilaitoksen kasvatti, valmistunut ja työelämään siirtynyt henkilö. Alumnitoiminnan tavoitteena on yhteyden säilyttäminen oppilaitoksen ja entisten opiskelijoiden välillä, mikä edistää samalla opintojen työelämävastaavuutta.

Vuoden 2016 ja samalla kaikkien aikojen toinen lappilainen matkailualumni on restonomien joukosta Lotta Lonka. Hän on valmistunut Rovaniemen ammattikorkeakoulun englanninkielisestä Degree Programme in Tourism - koulutusohjelmasta vuonna 2010 ja suorittanut tammikuussa 2016 Lapin ammattikorkeakoulusta Ylemmän ammattikorkeakoulun restonomitutkinnon. Nykyisin Lotta Lonka työskentelee Sales Managerina Safarticalla. Kriteerinä matkailualumnin valinnalle on ollut aktiivinen ja monipuolinen yhteistyö MTI:n kanssa, jota Lotta Lonka on toteuttanut osallistumalla MTI:n alumnitapahtumiin, kertomalla uratarinoita, olemalla hieno esimerkki opiskelijoille sekä kehittämällä Lapin matkailua.

Toinen lappilainen matkailualumni maistereiden osalta on Lapin yliopistosta vuonna 2001 valmistunut Saila Saraniemi. Saila työskentelee tällä hetkellä yliopistonlehtorina Oulun Yliopiston kauppakorkeakoulussa. Sailan valinnan perusteina olivat hänen pitkäaikainen ja tiivis yhteistyö MTI:n kanssa. Saila on eri tilanteissa ja yhteyksissä toiminut näkyvästi matkailututkimuksen oppiaineen alumnina. Hän on myös tuttu vieras oppiaineen alumnitilaisuuksissa.

Lotta Lonka_small.jpg        Vuoden alumni_Saila Saraniemi YO.jpg

Lotta Lonka ja Saila Saraniemi

Vuoden 2016 lappilaiset matkailualumnit palkittiin MTI:n kesäpäivillä 16.6. kiitosten ja lahjojen kera.

alumnit2016_1.jpg

Molemmat alumnit olivat ylpeitä saamastaan kunniamaininnasta. Saila Saraniemi kiitti saamastaan huomionosoituksesta ja sanoi arvostavansa suuresti saamaansa nimitystä ja palautetta. Samoin Lotta Lonka kertoo ”Olen erittäin otettu saamastani kunniasta! En ole aivan varma mitä lappilaisen matkailualumnin tehtäviin kuuluu, mutta lupaan kantaa kruunua ylpeydellä ja olla minut valinneen koulun käytettävissä. Toivon pääseväni kehittämään sekä alumnitoimintaa, että olla läsnä opiskelijoiden arjessa ja tukena myös tulevaisuudessa.

alumnit2016_2.jpg

Lisätietoja: minna.sipponen(at)lapinamk.fi ja satu.pekkala(at)ulapland.fi

Tutustu alumnitoimintaamme ja lue kiinnostavia uratarinoita alumnitoiminnan sivuillamme.