18.11.2013

Uusi verkko-oppimateriaali tukee tapahtumien turvallisuustyötä

Käytännönläheinen oppimateriaali kuvaa turvallisuutta tapahtuman järjestämisen eri vaiheissa. Se on hyvä työkalu tapahtumatoimijoille sisältäen lomakkeita ja tehtäviä, joiden avulla säännökset on helpompi viedä käytäntöön.

Sisällöntuottajina ovat olleet Lapin matkailun turvallisuusjärjestelmän asiantuntijat Vesa Koivumaa ja Aleksi Latvala. Matkailun turvallisuus on yksi Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin keskeisistä osaamisalueista, ja MTI on mukana kehittämässä Lapissa matkailun turvallisuutta laaja-alaisena verkostoyhteistyönä.

Oppimateriaali on toteutettu kulttuurimatkailun katto-ohjelman Culture Finlandin toimeksiannosta.

E-oppimispaketti löytyy osoitteesta http://ekulma.kulmat.fi/kirjasto/Tapahtuman-turvallisuus/

MTI kokoaa yhteen matkailualan tutkimuksen, koulutuksen ja palvelut Lapin yliopistosta, Lapin matkailuopistosta ja Rovaniemen ammattikorkeakoulusta (1.1.2014 alkaen Lapin AMK).

Lisätietoja:
Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti (MTI)
Vesa Koivumaa, puh. 020 798 5444
Aleksi Latvala, puh. 020 798 5721