Uusi julkaisu: Matkailututkimuksen avainkäsitteet
8.1.2018

Uusi julkaisu: Matkailututkimuksen avainkäsitteet

Matkailututkimuksen keskeisiin käsitteisiin perehtyvä julkaisu on ainutlaatuinen teos. Se kokoaa ensimmäistä kertaa yhteen suomalaisten matkailun asiantuntijoiden osaamisen yliopistoista, ammattikorkeakouluista ja tutkimuslaitoksista.

Mitkä ovat matkailututkimuksen keskeiset käsitteet ja millaisiin tutkimusperinteisiin ne pohjautuvat? Entä millaista uutta tutkimusta tarvitaan?

”Matkailututkimuksen avainkäsitteet -teos luo kehykset ja perustan matkailun moni- ja poikkitieteiselle tutkimukselle. Se rakentaa eri aloilta tuleville tutkijoille yhteisen käsitteistön ja auttaa näin ymmärtämään matkailua monimuotoisena paikallisena ja globaalina voimana”, kertovat teoksen toimittamisesta Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutissa vastanneet Johan Edelheim ja Heli Ilola.

Teos on laajasti vertaisarvioitu, ja se sisältää kaikkinensa 42 asiantuntijan tekstit. Vasta yhteisen ymmärryksen pohjalta matkailututkimus voi vakiintua varteenotettavaksi tieteenalaksi.

Matkailututkimuksen käsitekirja.JPG
Julkaisu on vapaasti saatavilla Lauda-verkkopalvelussa

Lisäksi sen voi tilata painettuna Juvenes-verkkokaupasta.