Restonomiopiskelijat menestyivät kansainvälisessä ideakilpailussa
22.2.2016

Restonomiopiskelijat menestyivät kansainvälisessä ideakilpailussa

Lapin ammattikorkeakoulun opiskelijat joukkueellaan Pure Arctic Madness saivat menestystä ja kunniaa Hollannissa pidetyssä kansainvälisessä hotelli- ja ravintoalan ideakilpailussa EMCup 2016.

Opiskelijat sijoittuivat viidenneksi yli 30 kilpailijan joukossa. EMCup 2016 -kisassa opiskelijat esittelivät uusia palveluja ja sovelluksia tuomaristolle, joka koostui kansainvälisten hotelliketjujen johtajista. Lapin ammattikorkeakoulun joukkue vakuutti tuomariston tarttumalla hotellien nettisivujen ilmeeseen seniorimatkailun näkökulmasta. He esittelivät hyviä ideoita sivujen visuaalisuuteen, selkeyteen ja klikkailtavuuteen. Tuomaristo arvosti joukkueen näkemyksiä ja osa ideoista aiotaan ottaa suoraan konkreettiseen käyttöön yritysten nettisivuille. Joukkue lanseerasi kisassa myös konkreettisen tuotteen eli rannekkeen, jonka avulla seniorimatkailija saa vaivattomasti yhteyden hotellin vastaanottoon. ”Rumour around the brand” –ennakkotehtävässä joukkue otti somekanavat haltuun upeasti.

Lapin ammattikorkeakoulun joukkue sai kisassa paljon näkyvyyttä. Lapin ammattikorkeakoulusta oli joukkue ensimmäistä kertaa kisassa mukana ja edusti myös ainoana arktisen alueen joukkueena myös Lapin matkailualaa.

Pure Arctic Madness –joukkueeseen kuuluivat Anna Pälä, Lauri Laikko, Anni Honkanen ja Thuy Linh To. Joukkue oli koottu sekä suomenkielisestä että englanninkielisestä restonomikoulutusohjelmasta. Joukkueen valmentajina toimivat opettajat Heidi Kaihua ja Petra Paloniemi sekä MTI:n johtaja Johan Edelheim.

Tunnelmia ja upeita kuvia EMCup 2016 kisasta tästä linkistä:

Kuvia kisoista myös MTI:n facebookissa:
facebook.com/MTILapland