Matkalla  huipulle

Esittely / Ajankohtaista / Opiskelijat lisäämässä Aitta Deli&Dine –ravintolan näkyvyyttä
A A A
Ajankohtaista
9.5.2016

Opiskelijat lisäämässä Aitta Deli&Dine –ravintolan näkyvyyttä

”Hyviä tuotteita on aina ihana myydä” – totesi ensimmäisen vuoden restonomiopiskelija esitellessään toteutunutta markkinointitapahtumaa opiskelijakavereilleen, opettajilleen sekä Aitta Deli&Dine yrittäjälle.

Ensimmäisen vuosikurssin restonomiopiskelijat ovat tehneet yhteistyötä rovaniemeläisen Aitta Deli&Dine –ravintolan kanssa uusien markkinointikeinojen kehittämisessä. Yhteistyö kuuluu Marketing and Sales in Tourism and Hospitality –kurssiin.

Opiskelijat etsivät uusia tapoja markkinoida Aitta Deli&Dine –ravintolaa. Viisi ryhmää tavoitteli ideoillaan ja toiminnallaan näkyvyyden lisäämistä ravintolalle. Opiskelijat esittelivät toteutuneita tapahtumia upeiden kuvien kera.

AittaDeli_1.jpg

Restonomiopiskelijat olivat järjestäneet tutustumisiltoja, perustaneet pop up-kahviloita eri puolelle Rovaniemeä, myyneet Aitta Deli&Dine –ravintolan tuotteita pop up storessa Lordin aukiolla ja kiertäneet ahkerasti markkinoimassa yritystä muille yrityksille ja keskustassa asioiville. Myös sosiaalisen median maailman uusia keinoja esiteltiin hyödynnettäväksi yrityksen markkinoinnissa.

- Ihanaa, kun saimme vapaat kädet ideoida ja toteuttaa tempauksia, totesi eräs opiskelija esityksessään. Myyntityö oli innostanut kokeilemaan uusia asioita. Ja opiskelijat olivat aidosti kohdanneet potentiaalisia asiakkaita tarjoamalla maistiaisia, tuomalla hyvää mieltä keväiseen päivään ja tarjoamalla hyviä etuja Aita Deli&Dine –tuotteista.

Aitta Deli&Dinen omistaja Kristian Sievers kiittelikin opiskelijoita hyvistä toteutuksista.
- Tapahtumissa näkyi iloisuus ja sitoutuminen tehtävään, Sievers totesi palautteessaan.

AittaDeli_2.jpg

Opintojaksossa markkinointi oli suunniteltu tiiviissä yhteistyössä yrityksen kanssa. Kristian Sievers olikin palautteessaan kannustavan analyyttinen, pohdiskellen ammattitaitoisesti ja laajasti tapahtumien toimivuutta ja käytännön kehittämiskohteita.

Opiskelijoiden esitykset saivat paljon kiitosta yrityksen lisäksi opettajilta. Tehtävät ovat olleet hyvin opettavaisia. Restonomiopiskelijat ovat saaneet erittäin hyvää kokemusta käytännön myyntityöstä: miten lähestyä asiakasta, mitä on käytännön asiakaspalvelutyö. Ja mikä sen mukavampaa lähestyä uusia potentiaalisia asiakkaita, kuin rautatienaseman laiturilla tuoretta kahvia tarjoten tai vaikkapa piipahtaen kylään raikkaan smoothien kera.

Lisätietoa:
Petra Paloniemi, Lapin amk, petra.paloniemi(at)lapinamk.fi

 

 



Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK