Matkailututkimuksen alumnibrunssissa kuultiin upeita uratarinoita
26.2.2016

Matkailututkimuksen alumnibrunssissa kuultiin upeita uratarinoita

Omaan uraan voi vaikuttaa ja omaa urapolkua voi päämäärätietoisesti rakentaa jo opiskeluvaiheessa. Omat valinnat kannattaa tehdä mielenkiinnon mukaan, sillä työpaikkaa voidaan vaihtaa tilanteen mukaan.

Matkailututkimuksen oppiaineessa järjestettiin alumnitapaaminen samana päivänä Jalot Villit – ainejärjestön 20-vuotisjuhlan kanssa 13.2.2016. Alumnibrunssille saapui paikalle niin matkailututkimuksen oppiaineen henkilökuntaa kuin nykyisiä ja entisiä opiskelijoita.

Alumni2.jpg
(Kuva: Juho Uutela)

Alumnit kertoivat tilaisuudessa omia uratarinoitaan ja paikalla oli lähes 30 henkilöä kuulemassa, mitä oma opiskelu on tarjonnut työelämässä ja mitä työelämässä tänä päivänä tarvitaan.
Alumnien puheenvuoroissa korostui, että omaan uraan voi vaikuttaa ja omaa urapolkua voi päämäärätietoisesti rakentaa muun muassa sivuainevalinnoilla. Tärkeintä kuitenkin on valita esimerkiksi sivuaineet oman mielenkiinnon ja motivaation mukaan. Työtä voi vaihtaa, jos siltä tuntuu.

Keskustelutilaisuus oli onnistunut ja osallistujien palaute oli positiivista. Keskustelua jatkettiin antoisana myös Jalot Villit –ainejärjestön vuosijuhlassa, johon osallistui myös matkailututkimuksen oppiaineen henkilökuntaa.

Alumni3.jpg
Kuvassa Aki Juusola, Raila Puurunen, Anniina Merikanto-Vuoti, Hanna Baas ja Kaisa Heiskari.
(Kuva: Juho Uutela)

Esittelyt ja vapaamuotoiset keskustelut antoivat hyviä ideoita alumnitoiminnan kehittämiseen ja valmistuneiden yhä aktiivisempaan osallistumiseen. Keskustelutilaisuus vahvisti tunnetta siitä, että alumnit ovat tärkeä sidos työelämään ja elinkeinoon. Alumnien kautta voidaan lisätä oppiaineen tunnettavuutta niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Lisää tietoa matkailututkimuksen alumnitoiminnasta antavat:
Satu Pekkala, satu.pekkala (at) ulapland.fi
Minni Haanpää, minni.haanpaa (at) ulapland.fi