Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti valitsi vuoden lappilaiset matkailualumnit
30.3.2017

Vuoden 2017 MTIn matkailualumneiksi on valittu Jari Kurtti ja Paula Aspholm. Valinnan kriteereinä ovat monipuolinen yhteistyö MTIn kanssa ja menestyminen työelämässä.

MTI valitsee vuosittain kaksi ansioitunutta matkailualumnia, yhden kummastakin instituuttiin kuuluvasta korkeakoulusta (Lapin yliopisto ja Lapin ammattikorkeakoulu). Tämänvuotinen Lapin ammattikorkeakoulusta valmistunut MTIn matkailualumni on Jari Kurtti. Hän on valmistunut Rovaniemen ammattikorkeakoulun kulinäärikeittiölinjalta 2002. Nykyisin hän toimii yrittäjänä ja toimitusjohtajana Arctic Forest Foods Oy –yrityksessä, joka tunnetaan paremmin Arctic Superfoods –tuotebrändistä. Kriteereinä Jarin valinnalle olivat innostava uratarina, syvällinen yhteistyö MTIn kanssa ja rohkea toiminta lappilaisten luonnonmakujen tuotteistamiseksi ja brändäämiseksi.

Toinen vuoden 2017 matkailualumni on Lapin yliopistosta vuonna 2015 valmistunut Paula Aspholm. Hän työskentelee tällä hetkellä Metsähallituksen Pohjanmaan Luontopalveluissa matkailun erikoissuunnittelijana. Paulan valinnan perusteina olivat aktiivinen yhteistyö MTIn hankkeiden ja opetuksen kanssa, mielenkiintoisen uratarinan jakaminen sekä luova ja innovatiivinen matkailun kehittäminen Lapissa.

Vuoden 2017 lappilaiset matkailualumnit palkittiin MTIn alumnitilaisuudessa 30.3.2017. Molemmat alumnit olivat ylpeitä saamastaan kunniamaininnasta. Jari Kurtti totesi valinnan tulleen täysin yllätyksenä ja jatkoi olevansa siitä onnellisessa tilanteessa, että on saanut uransa eri vaiheissa olla monipuolisesti yhteistyössä instittuutin kanssa. Myös Paula Aspholm totesi olevansa erittäin otettu kunniasta ja odottavansa innolla jatkoyhteistyötä kanssa.

Alumni on oppilaitoksen kasvatti, valmistunut ja työelämään siirtynyt henkilö. Alumnitoiminnan tavoitteena on yhteyden säilyttäminen oppilaitoksen ja entisten opiskelijoiden välillä, mikä edistää samalla opintojen työelämävastaavuutta.

Lue vuoden 2017 alumnien uratarinat MTIn alumnisivuilta.

Minna Sipponen, minna.sipponen(at)lapinamk.fi
Salla Jutila, salla.jutila(at)ulapland.fi