MTI:n joukkue RESTO 2016 -tietotaitokilpailuun
14.3.2016

MTI:n joukkue RESTO 2016 -tietotaitokilpailuun

Neljä restonomiopiskelijaa Rovaniemeltä ovat valmiina koitokseen! Kisaan lähdetään rempseällä mielellä, voitonkiilto silmissä.

RESTO 2016 -tietotaitokilpailut kisataan Seinäjoella 17. – 18.3. teemalla Syrämmellinen lakeus. Tänä vuonna kisassa korostetaan yrittäjyyttä, ruuan ravitsemuksellisuutta, ekologisuutta ja eteläpohjalaista positiivista uhoa.

Lapin ammattikorkeakoulun huippujoukkueeseen kuuluvat opiskelijat Aino Suominen, Jutta Vaaraniemi, Kati Välikangas ja David ”Taavi” Pou Gascón. Aino on sosiaalinen ja energinen Rovaniemen kasvatti. Jutta on sanavalmis lappilaistyttö, joka tykkää uusista haasteista! Kati on reipas ja positiivinen persoona, mutta osaa olla myös täsmällinen ja järjestelmällinen. Tyttökolmikkoa täydentää katalonialais-sinettäläinen konkari nimeltä Taavi. Taavi on joukkuepelaaja, joka pystyy improvisoimaan tarpeen mukaan. Tällä kertaa Lappi tuo voiton tullessaan!

RESTO2016_web.jpg
Kaamoksen kläpit!

RESTO -tietotaitokilpailun tavoitteena on tehdä restonomikoulutusta ja –nimikettä tutuksi.  Tulevat restonomit edustavat omaa ammattikorkeakouluaan ja kilpailevat neljän hengen joukkueissa muiden ammattikorkeakoulujen edustajia vastaan. Kilpailussa mitataan opiskelijoiden tietoja ja taitoja sekä liiketaloudellisella, että matkailu-, ravitsemis- ja talousalan osaamisalueilla. RESTO -tietotaitokilpailu on vakiintunut jokavuotiseksi tapahtumaksi ja viime keväänä se järjestettiin MTI:ssä, jossa voittajaksi suoriutui Turun AMK.

Tapahtuman toteutuksesta vastaavat SeAMKin restonomiopiskelijat usealta vuosikurssilta. Eri osa-alueiden järjestelyihin osallistuu yhteensä noin 80 opiskelijaa ja 15 opettajaa.
Projektin ydintiimin opiskelijat ovat keränneet tämän vuotiselle kilpailutapahtumalle kaiken kaikkiaan 43 yhteistyökumppania, joista noin puolet on eteläpohjalaisia pk-yrityksiä. Noin kymmenkunta yritystä on myös mukana kilpailupäivien aikana Framilla järjestettävillä minimessuilla.

Kilpailuun osallistuville restonomiopiskelijoille järjestetään iltatapahtumana opiskelijatreffit. Opettajien verkostoitumista ammattilaisten ja asiantuntijoiden kanssa edistetään muun muassa yritysvierailuilla. Kaksipäiväinen kilpailutapahtuma huipentuu iltagaalaan Hotel Sorsanpesällä. Gaalassa palkitaan kolme parasta joukkuetta, luovutetaan järjestäjänvaltuudet seuraavalle ammattikorkeakoululle sekä nautitaan viiden ruokalajin menusta ja viihdyttävästä ohjelmasta.

Lisää tietoa:

RESTO 2016 valmentajat