MTI-klubin teemana "Matkailijat arjessamme"
12.5.2017

MTI-klubin teemana "Matkailijat arjessamme"

Lapin matkailijamäärät ovat kasvaneet kuluneen talvisesongin aikana ennätysmäisesti. Kasvu näkyy ympäri maakuntaa, ja matkailijoiden kohtaamisia tapahtuu kaikkialla lappilaisessa arjessa. MTI:n Mitä ihmettä? -klubi syventyy tähän aiheeseen keskustelutilaisuudessa ”Matkailijat arjessamme” tiistaina 23.5.2017 klo 19-21, Rovaniemellä Hostel Café Kodissa (Valtakatu 21).

Illan aikana pohditaan esimerkiksi sitä, miten lisääntyvä matkailu vaikuttaa paikalliseen arkeen Rovaniemellä. Entä voiko ja pitääkö kasvua hallita? Mikä on riittävästi ja mikä liikaa?

Tilaisuuden alussa kuullaan kolme puheenvuoroa:

Kohtaamisia päivystysjonossa
Sairaanhoitaja Mirva Pääkkönen, Lapin keskussairaalan päivystyspoliklinikka

Ruuhkaa retkellä
Kenttäpäällikkö Olli Vainio, Metsähallitus, Luontopalvelut

Moninainen valikoima
Kauppias Henna-Kaisa Rinne, K-Supermarket Ounasvaara

Puheenvuorojen jälkeen keskustelu jatkuu vapaamuotoisena. Tilaisuus on kaikille avoin.

Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin (MTI) järjestämä Mitä ihmettä? -klubi kokoaa lappilaisia yhteisen pöydän ääreen keskustelemaan matkailuun liittyvistä ajankohtaista teemoista. Matkailijat ja matkailuliiketoiminta ovat keskeinen osa lappilaista yhteiskuntaa. Matkailun moninaisuutta edustavat myös klubipöydän äärelle kokoontuvat, teemoittain vaihtuvat puhujavieraat.

Lisätiedot:
Outi Rantala, Lapin yliopisto/MTI