MTI ja Joulupukin pääposti yhteistyöhön Joulupukin kirjeet- projektin tiimoilta
10.12.2015

MTI ja Joulupukin pääposti yhteistyöhön Joulupukin kirjeet- projektin tiimoilta

Matkailualan tutkimus-ja koulutusinstituutin ja Joulupukin pääpostin yhteistyössä toteuttamassa Joulupukin kirjeet-projektissa tarkoituksena on toteuttaa toimiva kirjeiden lajittelusysteemi MTI:n ja Joulupukin pääpostin välille. Projektin tavoitteena on muodostaa kirjeiden lajittelemisesta jokavuotinen perinne.

Joulupukin kirjeet- projektissa opiskelijat lajittelevat joulupukille saapuvia kirjeitä keräten niistä ylös osoitteet, jotta Joulupukki voi lähettää vastauksensa. Joulupukille saapuu vuosittain noin 500 000 kirjettä ja MTI:n opiskelijoiden lajiteltaviksi tulee projektin tiimoilta peräti 200 000 kirjettä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun pukin kirjeet saapuvat opiskelijoiden lajiteltaviksi.

Projektin suunnittelu aloitettiin lokakuussa 2015 ja konkreettinen toteuttaminen tapahtuu tammi-maaliskuussa 2016. Projekti suoritetaan yhteistyössä MTI:n ja Joulupukin pääpostin kanssa. Yhteyshenkilönä toimivat postilta Katja Tervonen (katja.tervonen@posti.com) ja MTI:sta opiskelijat projektinjohtaja Tiina Puntala (tiina.puntala@edu.lapinamk.fi), projektisihteeri Jonna Närhi (jonna.narhi@edu.lapinamk.fi), opiskelijat  Hanna Ahonen ja Oskari Pienimäki sekä opettaja Tanja Maaninka (tanja.maaninka@lapinamk.fi).

Projektista kiinnostuneet opiskelijat voivat ottaa yhteyttä osoitteeseen joulupukinkirjeet@lapinamk.fi