18.10.2013

Lasse Nurmi kehotti vierailijaluennollaan varautumaan kriiseihin eri tasoilla

Asiantuntijaluennollaan Nurmi eritteli kriisin käsittelemiseen ja hallintaan vaikuttavia tekijöitä sekä ihmisen reagointia hätätilanteissa. Esimerkkeinä hän käytti Kauhajoen ja Jokelan koulusurmia ja risteilyalus Estonian haaksirikkoa, joiden tutkintaan Nurmi on osallistunut työnsä puolesta.

Nurmi korosti, että varautuminen erilaisiin kriiseihin useilla tasoilla kannattaa, sillä siten voidaan pelastaa ihmisryhmiä. Suunnittelu ja harjoittelu on tällöin tärkeää.

Lasse Nurmi on työskennellyt poliisiammattikorkeakoulun yliopettajana sekä kriisipsykologina Keskusrikospoliisissa. Vierailuluennon lisäksi hän osallistui samana päivänä asiantuntijana myös Matkailun turvallisuusjohtamisen opintoihin.

Lasse Nurmi_henkilokuva.JPG
Kuva: Turvallisuusverkoston toimijat Aaro Hallikainen Finnsecurity ry:sta (vasemmalla), Pekka Rajala Levin matkailukeskuksesta sekä Lasse Nurmi keskustelivat luennon jälkeen turvallisuudesta.