Lapin AMKin joukkue voittoon RESTO 2016 -tietotaitokilpailussa
21.3.2016

Lapin AMKin joukkue voittoon RESTO 2016 -tietotaitokilpailussa

Seinäjoella pidettiin 17–18.3.2016 vuosittainen valtakunnallinen RESTO 2016 -tietotaitokilpailu, joka järjestettiin 15. kerran. RESTO 2016 voittaja on Lapin ammattikorkeakoulun joukkue Kaamokset Kläpit. Joukkue erottui muista osaamisensa lisäksi aidolla lappilaisella asenteella.

Huippujoukkue oli Pohjoista Tekoa ja siinä kisailivat opiskelijat Aino Suominen, Jutta Vaaraniemi, Kati Välikangas ja David ”Taavi” Pou Gascón.

Resto2016_web_2.jpg
Voittajajoukkue Kaamoksen kläpit (kuva Minna Sipponen)

Joukkuetta valmensivat matkailun lehtorit Petra Paloniemi ja Heidi Kaihua. Toiseksi kilpailussa tuli Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja kolmanneksi sijoittui Haaga-Helian Porvoon yksikkö.

Kokonaisvoiton lisäksi Kaamoksen Kläpit voittivat ennakkokilpailutehtävän, jossa joukkueet kehittivät Pirjon Pakarin gluteenittomalle hapannappituotteelle täytteen ja markkinoivat sitä sosiaalisessa mediassa. Varsinaisissa kilpailutehtävissä korostui innovatiivisuus, elämykset, markkinointi ja liiketoiminnan konseptointi matkailualalla.

Kilpailussa menestyminen osoittaa, että restonomikoulutus Lapissa on korkeatasoista ja laadukasta ja Lapin AMKista valmistuu Suomen parhaita restonomeja. Lapin ammattikorkeakoulun historiassa RESTO -kilpailun voitto on ainutlaatuinen ja joukkueen Kläpiksi nimeämä pokaali matkaakin nyt ensimmäistä kertaa Lappiin.

Lehtori Heidi Kaihua, p. 040 710 6437
Lehtori Petra Palonimi, p. 040 710 6435