Kolumbialainen delegaatio tutustui matkailun koulutukseen ja kehittämiseen Lapin yliopistossa
24.9.2019

Kaksikymmentäviisihenkinen kolumbialainen delegaatio vieraili Lapin yliopistossa perjantaina 20. syyskuuta. Delegaatiossa oli mukana kolumbialaisen Asociación Nacional de Cajas de Compensación Familiar (Asocajas) johtajat ja jäseniä.

Yliopistovierailun tarkoitus oli saada lisätietoa matkailun kehittämisestä Lapissa, tutustua matkailututkimuksen opetukseen sekä oppiaineen yhteystyöhön matkailuelinkeinon kanssa. Vierailua isännöivät matkailututkimuksen yliopistonlehtorit José-Carlos García-Rosell ja Minni Haanpää.

Delegaatiota kiinnostivat erityisesti kansainväliset maisteriohjelmat ja tohtorikoulutus. García-Rosell ja Haanpää esittelivät muun muassa matkailututkimuksessa käytettyjä opetus- ja arviointimenetelmiä. Vierailun yhteydessä delegaatiolla oli myös mahdollisuus tutustua SINCO-Labiin matkailututkimuksen oppimisympäristönä.

Asocajas jäsenet ja johtajat vierailivat Suomessa 16.-21.9.2019. Lapin yliopiston matkailututkimuksen oppiaine oli yksi vierailun kohde. Asocajas on osa kolumbialaista sosiaalijärjestelmää ja sen tavoitteena on vaikuttaa työmarkkinoita koskevan lainsäädännön kehittämiseen sekä edistää palkansaajien ja heidän perheidensä hyvinvointia.

Lisätietoa:

Yliopistonlehtori, José-Carlos García-Rosell