Kohti vastuullista joulumatkailua
26.11.2015

Kohti vastuullista joulumatkailua

Viime vuonna ilmestynyt Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin (MTI) julkaisu Joulu ainainen? on nyt luettavissa sähköisesti Lauda-tietokannassa. Kirjassa pohditaan joulumatkailua vastuullisuuden näkökulmasta sekä esitellään Rovaniemen joulumatkailun historiaa, nykypäivää ja haasteita.

Mitä haasteita joulumatkailulle luovat esimerkiksi ilmastonmuutos ja vilkkaimman joulusesongin ruuhkaisuus? Millaista on asua ja työskennellä joulupukin kaupungissa? Miten erilaiset, eri aloilla toimivat yritykset voisivat kirkastaa Rovaniemen joulubrändiä, kukin itselleen luontevalla tavalla?

Kehittämällä joulumatkailua vastuullisesti voidaan lisätä sekä paikallisten ihmisten että matkailijoiden että hyvinvointia.

Julkaisun tiedot:
Heli Ilola, Maria Hakkarainen & José-Carlos García-Rosell (toim.), Joulu ainainen?
Näkökulmia Rovaniemen joulumatkailuun. Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti: Rovaniemi.

Painetun julkaisun myynti:
Lapin yliopiston pääkirjasto (Yliopistonkatu 8, Rovaniemi), tilaukset: Booky.fi