Joulupukin kirjeet- projekti etsii opiskelijoita mukaan toimintaan
18.1.2016

Joulupukin kirjeet- projekti etsii opiskelijoita mukaan toimintaan

Matkailualan tutkimus-ja koulutusinstituutin ja Joulupukin pääpostin yhteistyössä toteuttamassa Joulupukin kirjeet-projektissa tarkoituksena on toteuttaa toimiva kirjeiden lajittelusysteemi MTI:n ja Joulupukin pääpostin välille. Projektin tavoitteena on muodostaa kirjeiden lajittelemisesta jokavuotinen perinne.

Joulupukin kirjeet- projektissa opiskelijat lajittelevat joulupukille saapuvia kirjeitä keräten niistä ylös osoitteet, jotta Joulupukki voi lähettää vastauksensa. Joulupukille saapuu vuosittain noin 500 000 kirjettä ja MTI:n opiskelijoiden lajiteltaviksi tulee projektin tiimoilta peräti 200 000 kirjettä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun pukin kirjeet saapuvat opiskelijoiden lajiteltaviksi.

Opiskelijat saavat kirjeiden lajittelusta vapaasti valittavia opintopisteitä sekä könttäsumman yhteiseksi käytettäväksi esimerkiksi luokkaretkeä varten.

Projektin suunnittelu aloitettiin lokakuussa 2015 ja konkreettinen toteuttaminen tapahtuu tammi-maaliskuussa 2016. Projekti suoritetaan yhteistyössä MTI:n ja Joulupukin pääpostin kanssa.

Yhteyshenkilönä toimivat postilta Katja Tervonen (katja.tervonen@posti.com) ja MTI:sta opiskelijat projektinjohtaja Tiina Puntala (tiina.puntala@edu.lapinamk.fi), projektisihteeri Jonna Närhi (jonna.narhi@edu.lapinamk.fi), opiskelijat  Hanna Ahonen ja Oskari Pienimäki sekä opettaja Tanja Maaninka (tanja.maaninka@lapinamk.fi).

Kaikki projektista kiinnostuneet opiskelijat voivat ottaa yhteyttä osoitteeseen joulupukinkirjeet@lapinamk.fi