Joukkueemme keskushyökkääjä vaihtaa pelikenttää
15.6.2016

Joukkueemme keskushyökkääjä vaihtaa pelikenttää

MTI:n johtaja Johan Edelheimin läksiäisiä vietettiin tiistaina 14.6. Arktikumissa ilon ja kiitoksen tunnelmissa. Sanoimme keskushyökkääjällemme näkemiin; emmekä heittäneet hyvästejä.

Asiantuntija jokaista solua myöten

Johan Edelheim, hänen omin termein kuvailtuna, siirtyy MTI:n johtajan tehtävästä muille pelikentille, jättäen keskushyökkääjän tehtävät uudelle johtajalle ilolla ja kiitollisuudella. Tiistaina pidetyssä läksiäistilaisuudessa Johan osoitti olevansa matkailun asiantuntija joka solua myöten pitämällä loppusanoina tiukan asiantuntijaluennon matkailusta sekä henkilökunnalle että yhteistyökumppaneille. – Matkailu saa mielettömästi aikaiseksi yhteiskunnassa, Johan korosti puheenvuorossaan.

Johan1_web.jpg

Johan2_web.jpg

Johan Edelheim pohti luennossaan matkailualaa ja sen asiantuntemusta monista eri näkökulmista maustaen sitä pienillä muistoilla ja tarinoilla työuransa varrelta MTI:ssä. Hän halusi vielä kerran johtajana myös herätellä sekä matkailun asiantuntijoita että elinkeinoelämää näkemään matkailun monipuolisena kokonaisuutena tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa ja kulttuurissa.

Tiimipelillä parempiin tuloksiin

Johan Edelheim vertasi itseään lopuksi jalkapallojoukkueen keskushyökkääjään, joka yhdessä joukkueensa kanssa rakentaa hyviä hyökkäyksiä ja strategioista, ja tekee yhdessä töitä paremman tuloksen saavuttamiseksi. – Ilman teitä, joukkuettani, en olisi onnistunut. Minulla on suuri ilo siitä, miten paljon olemme saaneet aikaan MTI:ssä ja matkailualalla, hän kiittää.

Johan4_web.jpg

MTI:n tiimi kolmen eri organisaation kokonaisuutena onkin ollut laaja ja monitahoinen, mikä näkyi läksiäistilaisuuden kiitospuheenvuoroissa. – Kukaan muu ei olisi pystynyt MTI:n kokonaisuutta hoitamaan näin hyvin, Lapin yliopiston vararehtori Jukka Mäkelä kiteytti kuluneita vuosia. Lapin ammattikorkeakoulun rehtori Martti Lampela antoi viimeisen palautteensa MTI:n johtajalle toteamalla, että Johan Edelheim on pystynyt upeasti rakentamaan suhteita alueella ja toiminut tässä hyvänä esimerkkinä myös muille johtajille. – Sinusta tuli heti Lapin oma mies, jolla on paljon tuttuja ja hyvät verkostot, luonnehti Lapin matkailuopiston rehtori Leila Hurtig.

Suotuisia tuulia työkaverille

MTI:n henkilökunnan terveiset johtajalle olivat kannustavat. – Otetaan ilon kautta tämä tilaisuus, emmekä sano hyvästi, vaan näkemiin!

Johan3_web.jpg
Kolme leidiä MTI:stä tarjosi Johanille repullisen eväitä runon kera tulevalle matkalle.

Sekä henkilökunnan että yhteistyökumppaneiden puheissa korostui, että nyt sanomme näkemiin hyvälle kollegalle, ei johtajalle. Yhteistyö jatkuu edelleen monissa eri muodoissa. Luova, inspiroiva ja energinen matkailun asiantuntija ja Lapin luonnosta nauttiva juhlaisäntä on jatkossa tervetullut vieraana moneen taloon ja torppaan. – Luotamme siihen, että Lapin hulluus on tarttunut sinuun, ja että näemme sinut jatkossakin, totesi Satu Luiro Lapin liitosta.

MTI:n käytännönläheinen tutkijasielu ja työtoveri lähetettiin uusiin seikkailuihin kakkukahvien ja loppulaulun kera.

Johan6_web.jpg

Johan7_web.jpg

Ystävyys säilyy edelleen ja olemme jatkossakin uteliaita tietämään, missä innokas, matkailun asiantunteva puhuja kulkee.

Johan5_web.jpg
Johan Edelheim