Emily Höckertin haastattelu vastuullisuudesta ja vieraanvaraisuudesta Nyt.fin sivuilla
12.11.2015

Emily Höckertin väitöskirja tarkastetaan Lapin yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnassa lauantaina 14.11. Nyt.fin toimittaja Anna-Sofia Berner haastatteli tutkijaa.

Emily Höckert tarkastelee väitöstyössään vieraanvaraisuuden etiikkaa ja vastuullisia kohtaamisia matkailun kehittämistyön maailmoissa.

"Kun Höckert huomasi, ettei hänenkään apuaan välttämättä sittenkään kaivattu, hän harkitsi ensin lopettavansa tutkimuksen ja lähtevänsä kotiin. Mutta sitten hän tajusi, että juuri vieraiden ja paikallisten suhde olisi kiinnostava tutkimuskohde. Höckert päätyi tutkimaan vieraanvaraisuutta. Hänen matkailututkimuksen väitöskirjansa Ethics of Hospitality: Participatory Tourism Encounters in the Northern Highlands of Nicaragua tarkastetaan Lapin yliopistossa ensi lauantaina."

Lue koko haastattelu Nyt.fin sivuilta.