Matkalla huipulle



Etusivu / Christmas Experience Academy -kesäkoulu valmiina vastaanottamaan vieraansa – tarkasteltavana gastronomia, vieraanvaraisuus ja matkailuliiketoiminta
A A A
Ajankohtaista
21.6.2018

Christmas Experience Academy -kesäkoulu valmiina vastaanottamaan vieraansa – tarkasteltavana gastronomia, vieraanvaraisuus ja matkailuliiketoiminta

Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti (MTI) järjestää kansainvälisen ”Christmas Experience Academy” -kesäkoulun Rovaniemellä 13.-17.8.2018. Kesäkoulun toteutuksesta vastaavat MTI:n korkeakoulukumppanit – Lapin yliopisto ja Lapin AMK – tiiviissä yhteistyössä paikallisten yritysten ja eurooppalaisten yhteistyökorkeakoulujen kanssa.

Rovaniemi tarjoaa kansainvälisesti ainutlaatuisen ympäristön joulubrändin ja elämyksien tarkastelemiselle osana matkailuliiketoimintaa. Viikon mittaisen kesäkoulun aikana osallistujat saavat näistä teemoista vahvan teoreettisen pohjan ja tutustuvat käytännön tasolla paikallisten yritysten tarjoamiin elämyksellisiin matkailupalveluihin. Erityisesti keskitytään gastronomiaan, vieraanvaraisuuteen, arktiseen luontoon ja matkailuliiketoimintaan.

Kesäkoulun johtaja José-Carlos García-Rosell nostaa ylpeänä esille koulun poikkeuksellisen oppimisympäristön ja yritysyhteistyömuodot. Tiiviin yritysyhteistyön myötä osallistujat saavat mahdollisuuden peilata matkailuliiketoiminnan teorian ja käytännön suhdetta. Oppimisympäristönä toimivat kahdeksan paikallisen matkailuyrityksen tilat. Kansainväliset luennoitsijat vastaavat opetuksesta, joka toteutetaan vuoropuheluna paikallisten yrittäjien ja markkinoinnin asiantuntijoiden kanssa. – Yritysyhteistyö mahdollistaa myös uusien, innovatiivisten liiketoimintamahdollisuuksien kehittämisen, kertoo García-Rosell.

Visit Rovaniemi on yksi keskeisistä kesäkoulun yhteistyökumppaneista. Visit Rovaniemen toimenkuvaan kuuluvat alueen matkailun yhteismarkkinointi, imagomarkkinointi, media- ja PR-palvelut sekä matkailuneuvonta ja kokousmarkkinointi.  Odotamme jo innolla kesäkoulun kansainvälistä ryhmää vieraaksemme, on erittäin mielenkiintoista päästä keskustelemaan heidän kokemuksistaan ja näkemyksistään alueemme joulubrändistä, kertoo Visit Rovaniemen markkinointisuunnittelija Kaisa Heiskari.

Kesäkouluun valittiin hakijoiden joukosta 16 osallistujaa, edustaen kahdeksaa eri kansallisuutta.

Kesäkoulun verkkosivut: www.ulapland.fi/CEA2018


Lisätietoja:
José-Carlos García-Rosell, yliopistonlehtori
Jose-Carlos.Garcia-Rosell(at)ulapland.fi
040 484 4190

Minni Haanpää, yliopistonlehtori
minni.haanpaa(at)ulapland.fi
040 484 4192


Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK