Arctic Guide –verkkokurssi – moderni työkalu opaskoulutukseen
15.11.2017

Arctic Guide –verkkokurssi – moderni työkalu opaskoulutukseen

Arctic Guide –verkkokurssi helpottaa uusien oppaiden perehdyttämistyötä ja parantaa koulutuksen kustannustehokkuutta. Kurssin avulla yritys voi myös asettaa tarjoamalleen opaskoulutukselleen standardin, joka toimii lisäarvona markkinoitaessa palveluita matkanjärjestäjille.

Lapin AMKin / MTIn rakentama Arctic Guide –virtuaalikurssi on ainutlaatuinen työkalu matkailuyritysten opaskoulutuksen tukemiseksi. Suuri osa lappilaisten matkailuyritysten sesonkityöntekijöistä saapuu töihin etelästä, yhä useammin myös ulkomailta. Lappiin saapuvien oppaiden koulutus- ja työkokemuksessa on suuria eroja, eikä lappilainen luonto ole monellekaan tuttu toimintaympäristö. Arctic Guide -kurssin avulla oppaat saavat yleiskäsityksen Lapin matkailun erityispiirteistä sekä valmiudet esimerkiksi ryhmien vetämiseen, oppaana suoriutumiseen ja vastuulliseen luonnossa toimiseen arktisessa ympäristössä.

Lapin Safarit on yksi niistä yrityksistä, jotka ovat ilmoittaneet sisällyttävänsä kurssin osaksi omaa opaskoulutustaan. – Kun oppailla on jo saapuessaan kattavasti perustietoa Lapista ja sen erityisolosuhteista, matkailun merkityksestä ja opastyön vaatimuksista, me pystymme käynnistämään oman koulutuksemme paljon tehokkaammin. Pääsemme heti ensimmäisenä päivänä itse asiaan, kertoo Lapin Safareiden opaskoulutuksesta vastaava Juho Karttunen.

Arctic Guide -verkkokurssi on suunniteltu ja rakennettu yhteistyössä lappilaisten ohjelmapalveluyritysten ja viranomaisten kanssa. Kurssi yhdistääkin saumattomasti lappilaisen matkailualan ammatillisen ja pedagogisen osaamisen.

Miten yritys voi ottaa Arctic Guide-kurssin käyttöön? Mitä kurssi maksaa?

Ohjelmapalveluyritykset voivat ohjata uudet työntekijänsä suorittamaan verkkokurssin ennen työsuhteen alkua tai sen aikana. Kurssi on englanninkielinen ja sen voi suorittaa täysin itsenäisesti. Suorittaminen vaatii ainoastaan toimivan internetyhteyden, ja itse työntekijä fyysisesti olla missä päin maailmaa tahansa. Hyväksytyn kurssisuorituksen jälkeen työntekijä saa sähköisen diplomin, jonka hän voi välittää eteenpäin työnantajalle. Kurssi on laajuudeltaan 5 opintopistettä, ja diplomin myöntää Lapin AMK / Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti. Kurssiin voi tutustua osoitteessa www.arcticguide.fi.

Arctic Guide-virtuaalikurssi

Kurssin hinta on 19,95 €/hlö (sis. alv). Työntekijä voi itse maksaa kurssin sivustolla olevassa verkkokaupassa. Jos yritys ostaa kurssin työntekijöilleen, se voidaan hoitaa laskutuksen kautta.

Laskutusasiat ja lisätiedot:
Eija Raasakka, eija.raasakka(at)lapinamk.fi, 040 709 8160