Antti Honkanen MTI:n johtajaksi
26.5.2016

Antti Honkanen MTI:n johtajaksi

Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin (MTI) johtokunta on nimittänyt MTI:n johtajaksi 10.8.2016 lähtien valtiotieteiden tohtori, professori Antti Honkasen.

Antti Honkanen on syntynyt Turussa 1965. Hän valmistui Turun yliopistosta valtiotieteiden maisteriksi 1999 ja valtiotieteiden tohtoriksi 2004. Hän on myös Turun yliopiston dosentti taloussosiologiassa.

Honkanen_web.jpg

Honkasen väitöskirja ”Menneisyyden tulevaisuus. Postmodernit matkailuteoriat ja vapaa-ajan matkailun muutokset eräissä Euroopan unionin jäsenvaltiossa vuosina 1985 ja 1997” kuului sosiologian alaan. Honkasen tutkimusintressit ovat kvantitatiiviset menetelmät, matkailun kausiluonteisuus, seniorimatkailu ja matkailumotivaatiot sekä trendit.

Työurallaan Honkanen on toiminut muiden muassa assistenttina Matkailualan opetus- ja tutkimuslaitoksessa vuosina 1999–2002, matkailun yliopettajana Vaasan ammattikorkeakoulussa 2002–2008 sekä johtajana ja professorina Matkailualan opetus- ja tutkimuslaitoksessa Itä-Suomen yliopistossa vuodesta 2008 lähtien. Honkanen on Suomen matkailututkimuksen seura ry:n puheenjohtaja.

MTI on Lapin korkeakoulukonsernin yksikkö, johon kuuluvat Lapin yliopiston matkailututkimuksen oppiaine, Lapin ammattikorkeakoulun matkailupalveluiden osaamisala sekä Lapin matkailuopisto. Matkailuinstituuttia johtaa johtokunta ja johtaja.

Rehtori Martti Lampela

Rehtori Mauri Ylä-Kotola