29.10.2013

Kemijärven matkailualueelle turvallisuussuunnitelma

Kemijärven matkailualueen turvallisuussuunnitelma kokoaa laajan verkoston tekemään yhdessä ennaltaehkäisevää turvallisuustyötä. MTI:n Lapin matkailun turvallisuusjärjestelmä -hankkeen koordinoimaan työhön on osallistunut Kemijärven kaupunki, matkailuyrityksiä ja viranomaisia sekä järjestöjen ja kouluttajien edustajia.

Kemijärven kaupunginjohtaja Olli-Pekka Salminen kertoi suunnitelman julkistamistilaisuudessa tiistaina 29. lokakuuta Kemijärvellä, että turvallisuussuunnitelman teemoja ja toimintamalleja tullaan hyödyntämään kaupungin turvallisuussuunnittelussa.

Suomu-Kemijärvi Matkailu ry:n sihteeri Satu Pekkala puolestaan oli iloinen siitä, että matkailuyritykset ovat ottaneet aktiivisen roolin turvallisuussuunnitelman valmiiksi saattamisessa.

– Seuraavaksi suunnitelmaa aletaan tosissaan toteuttaa ja viedä yhdessä eteenpäin. Suunnitelma varmistaa alihankintaketjujen turvallisuuden ja toiminnan vastuullisuuden, ja se on myös hyvä markkinoinnillinen keino.

Turvallisuussuunnitelman allekirjoittivat Kemijärven kaupunginjohtaja Olli-Pekka Salminen, Lapin Pelastuslaitoksen Jukka Peltoperä, Lapin Poliisilaitoksen Pentti Savolainen, Suomu-Kemijärvi Matkailu ry:n Satu Pekkala sekä Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin koulutuspäällikkö Tarja Tammia.

Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti (MTI)
projektisuunnittelija Aleksi Latvala
puh. 020 798 5721, aleksi.latvala(at)ramk.fi